Veelgestelde vragen

  • Met welke vragen kan ik terecht?

    Bij HCWB Huisartsenzorg kunt u terecht met al uw gezondheidsvragen die niet levensbedreigend zijn. In het gesprek via de app bespreekt u uw vraag met de verpleegkundige. In de meeste gevallen kan uw vraag via de app, door de verpleegkundige of huisarts, worden beantwoord. Soms is lichamelijk onderzoek nodig. In dat geval wordt u doorverwezen naar de passantenpraktijk. De verpleegkundige helpt u om hiervoor een afspraak te maken.

    Bel bij een levensbedreigende situatie altijd 112.

    Wordt de zorg vergoed door mijn verzekeraar?

    Het gebruik van de app is gratis, omdat uw zorgverzekeraar het vergoedt. Dit betekent dat uw zorgverzekeraar het consult betaalt en het niet van uw eigen risico afgaat.

    Wanneer zijn jullie beschikbaar?

    Wij zijn beschikbaar van maandag tot en met vrijdag, van 08:00 uur tot 17:00 uur. Heeft u een gezondheidsvraag die niet kan wachten tot de volgende werkdag? Bel dan de huisartsenspoedpost via 0164-273 855 .

    Hoe krijg ik mijn jaarlijkse griepvaccinatie?

    De organisatie rondom de griepvaccinaties ten behoeve van voormalig Co-med patienten wordt landelijk opgepakt. Indien hier meer informatie over bekend is, zullen wij dit melden op onze website.

    Hoe wordt ik geïnformeerd over uitslagen van onderzoek?

    Ben je op het spreekuur op locatie geweest en er is onderzoek aangevraagd, dan wordt er vanuit ons contact opgenomen om de uitslag te bespreken.

    Ben je niet op het spreekuur geweest en verliep het contact via de app? Dan kun je via de app een verzoek doen om de uitslag te bespreken.

     

  • Ik kan de app niet vinden via Google Play of de App Store

    Je kunt onderstaande knoppen gebruiken om direct naar de app te gaan 

    Ik krijg een foutmelding tijdens de registratie

    Hieronder vindt u een overzicht van mogelijke foutmeldingen tijdens de registratie:

    Foutmeldingen:

    1. Uw BSN is niet geldig
      U heeft een ongeldige BSN ingevoerd. Controleer deze en vul het juiste BSN in.
    2. Er is iets mis met uw gegevens
      Uw BSN of geboortedatum is niet juist ingevoerd, of u heeft geen Nederlandse zorgverzekering. Controleer uw gegevens en pas ze indien nodig aan.
    3. U voldoet niet aan de voorwaarden voor gebruik van deze app
      Deze app is alleen beschikbaar voor mensen die in Bergen op Zoom wonen en momenteel niet staan ingeschreven bij een huisarts in de regio.


    Ik ben mijn pincode vergeten

    Helaas kunnen wij de pincode niet voor u herstellen. We raden u aan om de app van uw telefoon te verwijderen en daarna opnieuw te downloaden via de app store. Daarna kunt u zich opnieuw registreren en een nieuwe pincode kiezen.

  • Hoe zit het met mijn privacy?

    We vinden uw privacy heel belangrijk. Daarom verwerken we in de HCWB app alleen de gegevens die we nodig hebben voor het gebruik van de app en het geven van de juiste zorg. Persoonsgegevens verwerken we volgens de geldende privacywetgeving (de Algemene Verordening Gegevensbescherming: EU 2016/679). Bovendien zijn we NEN 7510 en ISO 27001 gecertificeerd.

    Hoe kan ik contact opnemen?

    Heeft u hulp nodig bij het opstarten van de app? Kijk dan eerst op de pagina: Instructie gebruik app. Heeft dit niet geholpen? Bel dan 085-0081758 en kies optie 2, of stuur een e-mail naar support@medicinfo.nl.

    Heeft u een dringende medische vraag en kunt u deze niet via de app stellen, bel dan 085-0081758 en kies optie 1.

    Bent u niet tevreden over onze dienstverlening? Dan kunt u een klacht indienen via klachten@medicinfo.nl.

  • Huisartsenketen Co-Med is op 5 juli 2024 failliet verklaard. Eerder hebben de zorgverzekeraars hun contract met Co-Med al beëindigd. 

    Alle actuele informatie hierover kun je vinden op de website van CZ:

    https://www.cz.nl/co-med