Veelgestelde vragen
-
Algemeen
Met welke vragen kan ik terecht?
Bij HCWB Huisartsenzorg kunt u terecht met al uw gezondheidsvragen die niet levensbedreigend zijn. In het gesprek via de app bespreekt u uw vraag met de verpleegkundige. In de meeste gevallen kan uw vraag via de app, door de verpleegkundige of huisarts, worden beantwoord. Soms is lichamelijk onderzoek nodig. In dat geval wordt u doorverwezen naar de passantenpraktijk. De verpleegkundige helpt u om hiervoor een afspraak te maken.
Bel bij een levensbedreigende situatie altijd 112.
Wordt de zorg vergoed door mijn verzekeraar?
Het gebruik van de app is gratis, omdat uw zorgverzekeraar het vergoedt. Dit betekent dat uw zorgverzekeraar het consult betaalt en het niet van uw eigen risico afgaat.
Wanneer zijn jullie beschikbaar?
Wij zijn beschikbaar van maandag tot en met vrijdag, van 08:00 uur tot 17:00 uur. Heeft u een gezondheidsvraag die niet kan wachten tot de volgende werkdag? Bel dan de huisartsenspoedpost via 0164-273 855 .
Hoe krijg ik mijn jaarlijkse griepvaccinatie?
Heb je geen uitnodiging ontvangen voor het griep- of het pneumokokkenvaccin of is het niet gelukt om op de vaccinatiedagen te komen? Je kunt via de app een afspraak maken om het vaccin op onze locatie in Bergen op Zoom te laten zetten door de doktersassistente.
Hoe word ik geïnformeerd over uitslagen van onderzoek?
Ben je op het spreekuur op locatie geweest en er is onderzoek aangevraagd, dan wordt er vanuit ons contact opgenomen om de uitslag te bespreken.
Ben je niet op het spreekuur geweest en verliep het contact via de app? Dan kun je via de app een verzoek doen om de uitslag te bespreken.
Ik heb een chronische aandoening
In een reguliere huisartsenpraktijk worden patienten met een chronische ziekte zoals o.a. diabetes meestal automatisch opgeroepen om bijvoorbeeld bloed te laten prikken. Omdat wij patienten niet inschrijven is dit voor ons niet mogelijk. Je kunt wel een afspraak maken voor een controle en als het nodig is krijg je van ons een lab aanvraag om bloed te laten prikken. Vervolgens wordt de uitslag met je besproken.
Mogelijk heb je een brief ontvangen over het stopzetten van de oproepdienst van Star-shl. Je kunt Star-shl toestemming geven om de vorige uitslagen met ons te delen. Dit doe je door contact op te nemen met het Klant Service Centrum van van Star-shl via 088-0209555.
Ik heb een uitnodiging ontvangen voor bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker
Via de app kun je een verzoek doen om een afspraak te maken op locatie voor dit onderzoek. Let op neem de uitnodiging mee naar de afspraak.
Hoe stel ik een vraag voor een familielid of naaste?
Dit kun je in de app via de vragenlijst in de chat aangeven. Je hoeft hier geen nieuw account voor aan te maken. Let op: indien je nog geen account hebt in de app, en je zelf niet in Bergen op Zoom woont, of wel al toegang hebt tot een eigen huisarts, dan dien je tijdens de registratie in de app wel gebruik te maken van de gegevens van het familielid of naaste.
-
Problemen met de app
Ik kan de app niet vinden via Google Play of de App Store
Je kunt onderstaande knoppen gebruiken om direct naar de app te gaan
Ik krijg een foutmelding tijdens de registratie
Hieronder vindt u een overzicht van mogelijke foutmeldingen tijdens de registratie:
Foutmeldingen:
- Uw BSN is niet geldig
U heeft een ongeldige BSN ingevoerd. Controleer deze en vul het juiste BSN in. - Er is iets mis met uw gegevens
Uw BSN of geboortedatum is niet juist ingevoerd, of u heeft geen Nederlandse zorgverzekering. Controleer uw gegevens en pas ze indien nodig aan. - U voldoet niet aan de voorwaarden voor gebruik van deze app
Deze app is alleen beschikbaar voor mensen die in Bergen op Zoom wonen en momenteel niet staan ingeschreven bij een huisarts in de regio.
Ik ben mijn pincode vergetenHelaas kunnen wij de pincode niet voor u herstellen. We raden u aan om de app van uw telefoon te verwijderen en daarna opnieuw te downloaden via de app store. Daarna kunt u zich opnieuw registreren en een nieuwe pincode kiezen.
- Uw BSN is niet geldig
-
Overige
Hoe zit het met mijn privacy?
We vinden uw privacy heel belangrijk. Daarom verwerken we in de HCWB app alleen de gegevens die we nodig hebben voor het gebruik van de app en het geven van de juiste zorg. Persoonsgegevens verwerken we volgens de geldende privacywetgeving (de Algemene Verordening Gegevensbescherming: EU 2016/679). Bovendien zijn we NEN 7510 en ISO 27001 gecertificeerd.
Hoe kan ik contact opnemen?
Heeft u hulp nodig bij het opstarten van de app? Kijk dan eerst op de pagina: Instructie gebruik app. Heeft dit niet geholpen? Bel dan 085-0081758 en kies optie 2, of stuur een e-mail naar support@medicinfo.nl.
Heeft u een dringende medische vraag en kunt u deze niet via de app stellen, bel dan 085-0081758 en kies optie 1.
-
Informatie Co-med
Huisartsenketen Co-Med is op 5 juli 2024 failliet verklaard. Eerder hebben de zorgverzekeraars hun contract met Co-Med al beëindigd.
Alle actuele informatie hierover kun je vinden op de website van CZ: